به گزارش سلام لردگان، با افتتاح اين پل جاده قديم شهرکرد - اردل به ايذه در استان خوزستان که بعلت آبگيري سد کارون 4 به زير آب رفته بود احياء مي شود.
معاون اجرايي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران گفت: براي ساخت اين پل 29 ميليارد تومان هزينه شده است و براي ساخت جاده هاي طرفين آن هم 24 ميليارد تومان اختصاص يافت.
سليمي نيا گفت : طراحي، ساخت و نصب پل بزرگ زيرقوسي سد کارون 4 به عنوان بزرگ ترين پل زير قوسي خاورميانه بدست مهندسان داخلي اجرا شده است و 200متخصص ايراني در روند نصب و ساخت اين پل مشغول فعاليت هستند.
وي گفت : با بهره برداري از اين پل قوسي، بار ترافيکي محور ارتباطي بروجن - لردگان به ايذه و خوزستان کاهش يافته و تردد از شهرکرد به خوزستان افزايش مي يابد.
وي با بيان اينکه عرشه اين پل، داراي يک هزار و 212 قطعه است،افزود: اين پل به طول 378 متر و دهانه قوس 300 متر در کارخانه ماشين سازي اراک توليد شد. سليمي نيا گفت: براي ساخت اين پل، سه هزار و 750 تن سازه فلزي استفاده شده است.
معاون اجرايي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران با اشاره به ظرفيت بالقوه اين پل براي توسعه گردشگري افزود: ارتفاع اين پل از کف دره 250 متر و فاصله آن از سطح آب درياچه در بالاترين حد آبگيري 72 متر است که مي تواند نقش مهمي در جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگري ايفا کند.
او پيش بيني کرد با اتمام ساخت جاده هاي طرفين، اين طرح تا پايان امسال به بهره برداري برسد.
منبع : واحد مرکزي خبر